Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: Wat is er loos met S&T?

Quaoar

Aantal BOC gezien
    67
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    197

Re: Wat is er loos met S&T?

Misschien een goed alternatief, "Amateur Astronomy Magazine" geschreven door en voor amateurs:
    http://amateurastronomy.com/subscribe.htm
    Zojuist deze week een (digitaal) abonnement op het magazine genomen voor een jaar. Ik kreeg een dag later netjes de download link per mail door, perfect!
    Ik lees het tijdschrift op mijn eBook reader, en ik moet zeggen ik ben zeer tevreden over het tijdschrift:
    • Veel waarneem lijsten, voor zowel de beginners als de gevorderden met de grote Dobsons.
      Niet al te veel advertenties.
      Niet al te theoretisch.

Ik zou zeggen probeer het uit en bestel een Back Issue in PDF voor het luttele bedrag van $3.

Groeten,
    André Heijkoop
    Strijen

Sedert begin vorig jaar abonnement opgezegd. Van de 12 nummer per jaar heb ik er twee op tijd ontvangen, de rest helemaal nooit, of - na veel klagen- soms meer dan een mand te laat, waarna het abonnement dan weer gratis met een maand werd verlengd. Heb je niets aan als de nummers niet komen. Uiteindelijk geld terug ontvangen.

Neem een abonnement op het Engelse Sky at Night. Prima vergelijkbaar blad, met maandelijks een CD-rom. Nog nooit een blad gemist. Aanrader!

Obiedirk
    MeadeLX200GPS 10"
    Denkmeier Binoviewer +Naglers 16mm
    Denkmeier powerXswitch
    Meade serie 5000 (UWA) 30mm
    University Optics Inc. 10mm
    APM Binocular 100mm 45graden 20/40
    Binocular Apogee 100mmx20

hmmm.
    Soms scheelt t wel ns een weekje, meer dan dat valt er bij mij niet te melden.
    Maar iedereen weet natuurlijk Twisk te liggen, misschien ligt t daar aan.......
    Motto: Boterzacht bewerken!

Frank - Moderator Skyheerlen's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    46
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    132

Ja, net weer een nummer gekregen! Soms ... duurt het laaaaaannnggggg ....
    La Guindaine. What else?

Aarde Rigel 4's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    43
    Aantal Messier gezien
    67
    Aantal Herschel gezien
    78
    Leuke discussie, voor twee jaar geleden dezelfde problemen, netjes met een creditcard betaald en er kwam niets, na lang klagen per E mail weer 3 nummers netjes bezorgd en opeens helemaal niets, maandenlang niet. Aangezien ik een internationale rechtsbijstandsverzekering had, heeft deze via haar kantoor in New York S and T aangeschreven; zij stelden toen voor om het abonnementsgeld via mijn creditcard terug te storten hetgeen ook vrij snel daarna gebeurde.
    Heb een jaar gewacht en vorig jaar juli weer een abonnement afgesloten en sinds die tijd ging het perfect, altijd halverwege de maand het nummer van de maand daarna keurig op tijd in de bus, en in een gesloten envelop via TNT en afkomstig uit Zurich. Met Sterne und Weltraum nooit problemen gehad, ben hier drie jaar op geabonneerd en Ciel et Terre eveneens niet.
    Ook andere vaktijdschriften ontvang ik altijd op tijd, maar S en T heeft er een zootje van gemaakt en ik heb kenissen die nog steeds klagen omtrent de bezorging.
    Hoe is het mogelijk dat in Nederland nog zo geklaagd wordt, en nu we het toch over S and T hebben: de oude nummers, zeg maar 1990 en wat later telden 120 pagina's en nu amper 85,
    maar de hoeveelheid reclame is gebleven en de tekst waar het om gaat is drastisch beperkt, er staat gewoon veel minder in!
    Sterne und Weltraum is veel duurder, maar erg uitgebreid en regelmatig worden ook hier zaken getest zonder aanzien des persoons, dat durven ze hier in Nederland niet, omdat ze bang zijn dat de importeur zich hier aan stoort en het blad bang is een belangrijke bron van inkomsten te moeten missen.........

Donateur janvangastel's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    125
    Sterne und Weltraum is veel duurder, maar erg uitgebreid en regelmatig worden ook hier zaken getest zonder aanzien des persoons, dat durven ze hier in Nederland niet, omdat ze bang zijn dat de importeur zich hier aan stoort en het blad bang is een belangrijke bron van inkomsten te moeten missen.........
    Zoals ik heb ervaren met Zenit, met mijn testrapport van de 16" LightBridge, waar ze nota bene zelf om gevraagd hadden.
    Jan

508 mm f/3.6 gecomput. zelfbouw Dobson
    305 mm f/6.1 zelfbouw Dobson
    300 mm f/5 zelfbouw Dobson
    90 mm Maksutow-Cassegrain

aanbouw:
    200 mm f/3.85

Donateur Bas van Krieken's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    16
    Aantal Messier gezien
    94
    Aantal Herschel gezien
    41
    Inmiddels heb ik twee nummers mogen ontvangen, die van juli kwam vrij laat maar die van augustus was prima op tijd. Ik hoop dat het zo blijft gaan als met het augustus nummer
    Alles is circumkollasum...

Ik ben zo'n 7 jaar lid geweest van S & T -tot 1.5 jaar geleden- nooit problemen gehad met de levering die ik mij kan herinneren, wel altijd 2-4 weken later dan in de USA.
    Ik ben er mee gestopt vanwege de zeer povere kwaliteit van de informatie, de druppel was voor mij toen S&T de kwaliteit van een spiegel vergeleek met een zoveelste deel van een haar!

Ik wil wel de net verschenen dvd set van alle S&T nummers aanschaffen zodra deze in Nederland leverbaar is.
    De oudere nummers hebben veel meer nuttige informatie.

Gerritsytze
    Laatst gewijzigd door gerritsytze; 12-09-10 om 12:27

Collimero Nop's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    208
    Probleem met s&t is voor mij opgelost. Gewoon downloaden als pdf. Fractie van de kosten en je hebt de laatste editie meteen in huis. Op je ereader of ipad. Ideaal!

Moderator patrickduis's schermafbeelding

Aantal BOC gezien
    41
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    101
    Ja, die iPad van jou is een prachtige gadget. Van alle nieuwe dingen op computergebied vind ik dit de beste innovatie in jaren. En het is van Apple, dus de software is goed ontwikkeld en doordacht.
    200mmF5, 90mmF10, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Splend/Kamakura 10x50
    Artemis 4021 mono, Eos400d, SC3 SPC900 met ICX-424 mono CCD NEQ6 HEQ5pro

Regels voor berichten