Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Microsoft Lifecam Cinema HD

Microsoft Lifecam Cinema HD

Na aanleiding van een ander topic over welke webcam gekozen moet worden start ik een nieuw topic over deze specifieke webcam. Mijn SPC900NC is kapot en ben op zoek naar iets beters.
    Op de site van Gary Honis laat hij zien hoe hij deze webcam modificeerd voor astro imaging. Ik moet zeggen dat hij er leuke resultaten mee haalt. De resolutie in breedbeeld spreekt mij ook aan en als ik het goed heb kan deze webcam 30 Fps aan zonder compressie verlies op USB 2.0. Nu gebruikt hij een flinke telescoop en ik vroeg mij af wat de resultaten kunnen zijn op een 6" telescoop.
    Misschien dat kenners er wat over kunnen zeggen nav de specificaties van de chip.
    =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Re: Microsoft Lifecam Cinema HD

Ik weet het niet; de resolutie is natuurlijk wel een grote plus voor op de zon of maan. Maar voor planeten ben ik niet echt overtuigd. Dat komt omdat Gary eigenlijk vrij weinig heeft getest op de beeldkwaliteit en de gevoeligheid. Dat moet je ook niet 'snachts testen (de helderheid zou op een zeer transparante nacht nog kunnen), maar in een gecontroleerde omgeving gaat het makkelijker.

Iemand op het cloudynights forum heeft wel wat meer van zulke testjes gedaan. Hopelijk komt daar nog een vervolg op, want hij schijnt nog niet helemaal consistent geweest te zijn met de beeldinstellingen van de Lifecam.
    Evil will always triumph because good is dumb

Roland Astroland's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    7
    Aantal Herschel gezien
    3
    We zijn nu bijna 2 jaar verder en ik vroeg mij af of er inmiddels al forumleden zijn die opnames gemaakt hebben met deze webcam.
    Ik heb nog gezocht op andere astrofora maar daar kon ik niet 1-2-3 foto's vinden die met deze webcam zijn gemaakt (op de bovengenoemde testfoto's van Jupiter na dan).

Ik heb wel wat maanfoto's gevonden en die zagen er best wel fraai uit in de hoge resolutie.

Ik werd overigens getriggerd omdat er weer een nieuw Astroshed filmpje in mijn YouTube tijdlijn verscheen met deze webcam als onderwerp:

Celestron C6S 150mm F/10 - EQ3-2 - Philips SPC900 CCD Webcam - ...

Modificatie MS lifecam Web cam Cinema HD

Hallo,

Ben vorige maand begonnen met eerste stappen in de wereld van fotagrafie met een
    web cam
    Heb hiervoor een MS lifecam uit elkaar gehaald adh van de in bovenstaande topic genoemde handleiding van Dhr G Honis
    Levert een mooi en handig resultaat,al is het veel "gepriegel"

Na de aanpassing eea nog eens bekeken en toen kwam ik tot de ontdekking dat het veel
    eenvoudiger te doen was ,vandaar mijn ervaring op deze ,wat oude topic ,toegevoegd mocht iemand nog van plan zijn om hier aan te beginnen

Vanaf stap 9 pagina 1 beschrijft GHonis het eenvoudig verwijderen van de voorzijde vd cam

Als je hier nu begint met je werkzaamheden dan blijkt dat je de lens en IR filter er gewoon uit kunt schroeven!

Heb wat foto's bij gevoegd

Scheelt heel wat werk ,wat overigens wel leerzaam is

Ik heb Dhr Honis uitraard op de hoogte gebracht en hem bedankt voor de instructie

Gr,Henk
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)

IRL name top secret theritz's schermafbeelding
    Ik weet dat mijn collega en forumlid canphaz ook zo'n camera heeft omgebouwd, nog maar 3 of 2 weken geleden. Zal hem even op dit topic wijzen zodat hij zijn ervaring kan delen.
    Starparty & LAN Party-ganger | Secretaris Publiekssterrenwacht Schothorst | Robtics 70/420 ED doublet | Vixen Polaris | Meade Lightbridge 12" | 20cm Piet Kuit DHZ dobson

Hallo Mensen,

Ik heb zo'n ms lifecam cinema en had gister avond een paar filmpjes gemaakt.
    Ik was helemaal niet goed voorbereid en kon deze foto van jupiter (is met regiStax6 bewerkt) maken.

Jupi1.jpg

Vraagje: Ik heb een 8" dobson. Klopt het dat ik alleen maar zwartwit kan opnemen (planeten) of staat de cam dan niet goed ingesteld?

raduen

Ik heb een paar weekjes geleden inderdaad ook een Lifecam Studio omgebouwd op basis van dezelfde instructies.

Eind resultaat, de telescoop onderdeeltjes heb ik uit een bak met onderdelen van Ganymedes in Amstelveen:
    402715_10150502169549605_551569604_8583940_439373322_n.jpg

Heb hem recent (met de weinig goede avonden/nachten) uitgeprobeerd op de maan, die zichtbaar was aan het eind van de middag, vlak voor zonsondergang.
    Ook even geprobeerd op Jupiter, maar die was veel te klein en daarom niet meer dan een felle punt/cirkel.

Hier een video die ik gemaakt heb die middag. Heb iets zitten spelen om de kleuren wat beter te krijgen:

Op Vimeo:

Op Youtube:

De telescoop waar ik het filmpje mee heb genomen is een SkyWatcher ED-120 op een NEQ-6 montering, echter er waren geen sterren om te alignen (het was immers nog niet donker) en de snelheid dat de maan beweegt is dus puur door de draaiing van de aarde, etc.
    Laatst gewijzigd door canphaz; 01-02-12 om 17:43

Het is wel mogelijk om in kleur te schieten, zou je alleen niet precies kunnen vertellen hoe je dat het beste kan doen (gebruik een Macbook Air, en de software is allemaal net even wat anders dan op Windows, wat soms al lastig genoeg is voor telescoop control / astrophotografie).
    Laatst gewijzigd door patrickduis; 01-02-12 om 20:45 Reden: quote verwijderd, niet hele berichten quoten s.v.p.

Kan je toch een screen shot van je instellingen sturen of posten? misschien kom ik dan toch uit.

Hallo,

De instellingen voor opname is zeker wat zoeken
    Ik probeer het met wx astro capture en na de eerste pogingen in jan nu wat meer succes in de laatste koude avonden
    de camera probeert wel steeds de standaard instellingen van Microsoft te gebruiken ,maar nu ik dat weet schakel ik dat eerst uit en kan dan zelf in wx ac wat schuiven
    Het volgen en focussen is voor mij nog de grootste uitdaging om een scherp resultaat te krijgen,zeker met de bibberhandjes van gisteravond

Gr,Henk
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)

Regels voor berichten