Pagina 65 van 71 EersteEerste ... 1555616263646566676869 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 641 t/m 650 van 703

Discussie: Waarneemweer (3)

Callisto Corne21's schermafbeelding
    Voor fotografie ja:P
    "Rise above the crowds And wade through toxic clouds Breach the outer sphere The edge of all our fears Spread, our codes to the stars"

Administrator
    Aantal Messier gezien
    108
    Aantal Herschel gezien
    202
    Prachtig transparant hier. Diepblauwe lucht. De maan zag ik al vroeg vanmiddag boven de horizon (bij opkomst dus). De lucht is blijkbaar schoon en erg doorzichtig.

Maar die Maan...

IRL name top secret theritz's schermafbeelding
    Ik zag dat er een nieuw bericht was en ik dacht al.. daar ga ik weer "maan!" neerzetten. Maar dat doe je al
    Starparty & LAN Party-ganger | Secretaris Publiekssterrenwacht Schothorst | Robtics 70/420 ED doublet | Vixen Polaris | Meade Lightbridge 12" | 20cm Piet Kuit DHZ dobson

Aarde reflector's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    75
    Aantal Herschel gezien
    236
    Hier ook prachtige droge lucht! Volstrekt wolkenloos, ook geen contrails. Geen dauwproblemen. Nou maar hopen dat de seeing goed is. De wind doet het ergste vrezen.

Aarde reflector's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    75
    Aantal Herschel gezien
    236

Goede seeing nu!

Maar de seeing is nu wel goed. De wind lijkt sterk afgenomen en het beeld van Jupiter toonde prachitge details.

Kaplaarzen! Roel's schermafbeelding
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomkooij Bekijk bericht
    Maar die Maan...
    Ja! De Maan! Ik zag net door de verrekijker dat Copernicus heel langzaam uit de schaduw tevoorschijn kruipt en Clavius is nu op z'n allermooist. Ik ben buiten, doei!
    "Door lijm te gebruiken krijgt het bouwwerk een meer permanent karakter"
    300mm f/4 Dob | 75mm Polarex EQ | 60mm Polarex EQ | 114mm f/4,4 Newton | 90mm f/10 h-alpha

Sander - Moderator

Aantal BOC gezien
    47
    Aantal Messier gezien
    94
    Aantal Herschel gezien
    65
    Klopt, seeing is beste wat ik met de 200mm tot nu toe heb gezien. En schaduwovergang, schaduw staat vlak bij de rode vlek. Als het beeld rustig is lijkt het wel driedimensionaal.
    In de planning 303 mm f/5.4 reisdobson | Celestron C8 | Meade SN-8 | Sky-Watcher 200 mm f/5 | WO 66 mm f/5.9 SD | LXD55 | Vixen GP | Eden 8*42 | Canon 1100

Guus GuusGilein's schermafbeelding
    Het was inderdaad weer beter gisteravond, ik kwam een magnitude dieper (magnitude 13,1 minimaal tegenover magnitude 12,1-12,2 de dag ervoor) met mijn 127 mm refractor. De 5 mm Pentax XW (190x) liet nu ook duidelijk meer details op de Maan en Jupiter zien dan een 7,5 mm Ultima (127x), terwijl het de dag ervoor eerder andersom was.

Op weg naar huis diende dit zich al een beetje aan. Toen ik vlak voor zonsondergang naar huis reed werd vanaf de Teylingerlaan de Zon steeds net aan wel net aan niet bedekt door de daken van ruim een kilometer ver weg staande bedrijfsgebouwen en de huizen van Voorhout zelf. Je zag als de Zon precies bedekt werd op het bovenste randje een duidelijk groene kleur tevoorschijn komen, en dat enkele keren achter elkaar!

Sander - Moderator

Aantal BOC gezien
    47
    Aantal Messier gezien
    94
    Aantal Herschel gezien
    65
    Dat groene licht klinkt als de Groene Flits, die je wel eens kan zien bij zondsondergang.
    In de planning 303 mm f/5.4 reisdobson | Celestron C8 | Meade SN-8 | Sky-Watcher 200 mm f/5 | WO 66 mm f/5.9 SD | LXD55 | Vixen GP | Eden 8*42 | Canon 1100

Guus GuusGilein's schermafbeelding
    Het was niet de Groene Flits, maar meer het groene segment, zie bijvoorbeeld http://www.vwkweb.nl/cms/index.php?i...tent&task=view

Ik had alle tijd om te kijken omdat ik door de grote drukte (als gevolg van het afsluiten van de Delfweg bij Keukenhof) stapvoets over de Teylingerlaan reed. Op het strand had je een minuut of wat later mogelijk de Groene Flits kunnen zien.

Regels voor berichten