Sinds kort heb ik één van de kamers in mijn huis omgetoverd tot permanente astrohobbygrot. Ik weet dat in ieder geval één ander persoon op het forum ook een hobbykamertje vol astrospulletjes heeft (Patrick), maar dat zullen er ongetwijfeld meer zijn. Laat in dit topic zien waar jij het doet. Ook schuurtjes zijn toegestaan (Harro!)
Ik trap af:
hok1.jpg
Op foto 1 ziet u linksonder adviseur Pim. Voor het raam het bureau met ouwe iMac voor het broodnodige forum. Daarachter in de hoek een heerlijke kast vol onderdeeltjes, er bovenop onder andere de Polarex 75mm OTA, 2 Lancia 60mm OTA's en een buis van een oud elfje. Voor de Maankaart staat de kleine Polarex 50mm. Rechtsonder de 254mm Propdob en de oculairenkoffers. In het midden mijn huidige zenuwslopende project: een Celestron 102mm refractor op een (jawel) Meade GOTO montering. Deze gaat binnenkort helemaal uit elkaar voor een grondige pimpbeurt, want ook bij mij zijn de motoren doorgebrand. Voornamelijk gekocht om de Polarex te dragen als ik de Maan wil schetsen, maar voorlopig meer ellende van gehad dan plezier. Had ik kunnen weten natuurlijk.
hok2.jpg
Op de tweede foto ziet u dat ik niet alleen Pim als gezelschap heb, maar ook een terrarium met daarin een rode rattenslang (Patheropsis Guttatus) Gezellig! Het raam heeft uitzicht op de zuidwestelijke horizon, dus mooie samenstanden van bijvoorbeeld Venus en de Maan kan ik voortaan tegelijk in één beeldveld met het Astroforum zien. Wal wil een mens nog meer?

Met citaat reageren
)