Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 65

Discussie: Toon hier je hobbygrot!

Kaplaarzen! Roel's schermafbeelding

Toon hier je hobbygrot!

Sinds kort heb ik één van de kamers in mijn huis omgetoverd tot permanente astrohobbygrot. Ik weet dat in ieder geval één ander persoon op het forum ook een hobbykamertje vol astrospulletjes heeft (Patrick), maar dat zullen er ongetwijfeld meer zijn. Laat in dit topic zien waar jij het doet. Ook schuurtjes zijn toegestaan (Harro!)

Ik trap af:

hok1.jpg

Op foto 1 ziet u linksonder adviseur Pim. Voor het raam het bureau met ouwe iMac voor het broodnodige forum. Daarachter in de hoek een heerlijke kast vol onderdeeltjes, er bovenop onder andere de Polarex 75mm OTA, 2 Lancia 60mm OTA's en een buis van een oud elfje. Voor de Maankaart staat de kleine Polarex 50mm. Rechtsonder de 254mm Propdob en de oculairenkoffers. In het midden mijn huidige zenuwslopende project: een Celestron 102mm refractor op een (jawel) Meade GOTO montering. Deze gaat binnenkort helemaal uit elkaar voor een grondige pimpbeurt, want ook bij mij zijn de motoren doorgebrand. Voornamelijk gekocht om de Polarex te dragen als ik de Maan wil schetsen, maar voorlopig meer ellende van gehad dan plezier. Had ik kunnen weten natuurlijk.

hok2.jpg

Op de tweede foto ziet u dat ik niet alleen Pim als gezelschap heb, maar ook een terrarium met daarin een rode rattenslang (Patheropsis Guttatus) Gezellig! Het raam heeft uitzicht op de zuidwestelijke horizon, dus mooie samenstanden van bijvoorbeeld Venus en de Maan kan ik voortaan tegelijk in één beeldveld met het Astroforum zien. Wal wil een mens nog meer?
    Laatst gewijzigd door MoreLinux; 19-11-11 om 21:57 Reden: Foto's in de tekst geplaatst.
    "Door lijm te gebruiken krijgt het bouwwerk een meer permanent karakter"
    300mm f/4 Dob | 75mm Polarex EQ | 60mm Polarex EQ | 114mm f/4,4 Newton | 90mm f/10 h-alpha

Bazinga! Ionize's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    153

Re: Toon hier je hobbygrot!

Huh? Pi niet meer in de woonkamer? Zal ik elk geval een hoop ruimte beneden schelen. Ik kom je hok z.s.m. van dichtbij bekijken! (vanavond tijd? :P) Kun je gelijk m'n collimatieproblemen beoorderlen..
    Auch ich bin ein Kollaser!

Hé, dat is een leuk topic. Ik plaats ook nog wel wat foto's. Maar hoort dit hier wel thuis? Het zou van mij wel een blijvend topic mogen zijn.

Administrator MoreLinux's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    9

Leuk idee!!! Waar zal ik 'm sticky maken??

Is een grot een accessoire of een zelfbouw/ATM???

Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    153

Dit zou wel een leuke sticky zijn in ATM ja :P Helaas heb ik niks te tonen, ja een berg zaagsel in het fietsenhok en een vrouw ernaast die me een stoffer en blik aanreikt...

Hay is me voor

Donateur henkp's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    24+

Leuk hoor, mooie ruimte, alleen vind ik die droger wat overdreven. Heb je geen dauwlinten?

Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    153

breng hem nou niet op ideeen, zit ik straks weer avonden te solderen daar :P

Titan

Bij mij staat een gedeelte op zolder,deels opgesteld en deels in kisten.

C L A S S I C S C O P E S[attachment=0:3p22w462]telescope cave 005 III.jpg[/attachment:3p22w462]
    Bijgevoegde afbeelding(en) Bijgevoegde afbeelding(en)
    " NIHON SEIKO KENKYUSHO Telescopen : SEIKO SCOPE (JAP) - UNITRON (US) - POLAREX (NL,BEL,AUS) - WELTBLICK (DUI) - MERIDIAN (SWE) - POLARIS (US) "

Serieus Waarnemer Eli's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    94
    Aantal Herschel gezien
    78

Eh, Classic_Scopes, wat jij hebt noem ik geen verzameling meer, maar een syndroom…

@henkp: Dat is volgens mij geen droger, maar een opdamper. Zijn bij BCC tamelijk goedkoop momenteel.

Administrator
    Aantal Messier gezien
    108
    Aantal Herschel gezien
    202

Wat een coole hobbykamer, Roel! Jaloers! Helaas is mijn hobby kamer beperkte tot een hoekje op zolder voor de dob.

Ik heb dit topic verplaatst naar ATM, wegens te on-topic en veel te hoge kwaliteit voor Off-topic. Lijkt me idd iets voor een sticky, maar dat is aan de ATM moderatoren. (Als die hem niet meteen terug kicken naar Off-topic )

Regels voor berichten