Prachtig, in eerste dacht ik: zitten Nop en Demelza op Aruba?
Prachtig, in eerste dacht ik: zitten Nop en Demelza op Aruba?
200mmF5, 90mmF10, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Splend/Kamakura 10x50
Artemis 4021 mono, Eos400d, SC3 SPC900 met ICX-424 mono CCD NEQ6 HEQ5pro
Was het maar waar!
Nee, de foto's zijn gewoon gemaakt in Bloemendaal gisteravond waar we met een klein groepje Astroforummers naar de zonsondergang gingen kijken. We hoopten wat meer mee te krijgen van de vulkaanuitbarsting in IJsland.
Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/
Het effect van de stofwolk viel mij nogal tegen. Mooie zonsondergangen, maar niet opvallend roder dan anders. Of hebben jullie andere indrukken?
Ik moest er even voor fietsen en een stukje rennen maar het is wel een mooi exemplaar geworden...[attachment=0:25sgp4ix]zonsondergang 5.jpg[/attachment:25sgp4ix]
- Sidus Ludoviciana -
GSO 200/ 1000 F5
Skywatcher ED-80
EQ-6 Syntrek
Ik kon vanavond deze foto nemen van de zon. Helaas niet met mijn spiegelreflexcamera, maar ik was al blij dat er in de auto een fototoestel aanwezig was. Woeha, net een planeet!
254mm f/4.7 Dobson | 130mm f/5 Newton EQ2 | 10x50 Helios verrekijker
wow die is mooi![]()
127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO
vond nog een mooie foto met mammatus bewolking.
127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO
Een iets oudere foto uit Canada: de Athabasca gletsjer. Toelichting op de schaal: de auto op de voorgrond rijdt nog enkele kilometers vóór de gletsjer.
Groter: http://farm4.static.flickr.com/3236/...8a7f0777_b.jpg
Astronomers love going deep..
De 10de Juli tijdens het onweer kon ik toch niet slapen dus ben foto's gaan maken. Bij de eerste reeks had ik wat geluk maar was niet erg tevreden over de scherpstelling en de afbeeldingen in het algemeen. Ben toen wat gaan drinken en mezelf klaargemaakt voor bed toen er opeens weer veel flitsen te zien waren. Ik dacht ik probeer het nog even en toen al bij de 2de foto kwam deze bliksem voorbij dus ik was wel blij dat ik het toch nog even geprobeerd had.
Genomen op ISO100 15 seconden belichting met mijn EOS450d op F4 (18mm) met de kit lens. Wat bewerkt in Gimp om wat meer van de kleinere donkere schichten te laten zien.
Life is funny. But not Ha Ha funny.
Dat is een knijter van een foto en bliksem!