Whow, die foto toont pas goed hoe mega-groot de SWA's van Meade zijn.
Ik dacht dat die kleiner waren dan een Hyperion... dus niet. Aargh - daar heb ik geen plek meer voor in mijn koffer!
Whow, die foto toont pas goed hoe mega-groot de SWA's van Meade zijn.
Ik dacht dat die kleiner waren dan een Hyperion... dus niet. Aargh - daar heb ik geen plek meer voor in mijn koffer!
Celestron SCT CGEM1100 - Helios Newton 8" F/5 op EQ3-2 - AP Carbon Doublet ED80 F/7 - Pentax 10x50 DCF ED
De 20 mm is kleiner, de 24 mm ongeveer even groot, breder maar korter. De 28 mm is groot. De 34 mm is immens.
In de planning 303 mm f/5.4 reisdobson | Celestron C8 | Meade SN-8 | Sky-Watcher 200 mm f/5 | WO 66 mm f/5.9 SD | LXD55 | Vixen GP | Eden 8*42 | Canon 1100
... en de 40mm is een sloopkogel. Dat gewicht sloopt je kijker!
...en je uitlijning...
"Look at what you already accomplished before you take it to the next level."
Hier wat foto's van mijn koffer. De koffer is een Walimex koffer. Plukschuim en schotten om het zelf in te delen.
De eerste foto laat de koffer in zijn geheel zien. Er zit een draagband om zodat je je handen vrij hebt als je de koffer verplaatst. De koffer zelf is heel stevig en kan afgesloten worden met sleutels.
Op de de tweede foto is het deksel los. Bovenop ligt een map met een atlas.
Verder zit er een zakje met collimatie spullen in. Een cheshire, laser en kijkbuis. Allemaal zelf gemaakt. Dan een zakje met gereedschap, handschoenen, rood zaklampje en een ooglapje. Een een Red dot Finder.
De oculairs zijn: Baader Hyperion 8mm. Skywatcher Super Plossl 25mm. TS 2x barlow.
Niet in de koffer: Super Plossl 10mm. TS 3x barlow. TS zoom oculair 21-7. Deze gebruik ik niet (meer). En ze gaan binnenkort de deur uit.
Zelfbouw/Skywatcher 130 f/5 newton met MdL ventilatie systeem - Skywatcher EQ2 - Plastimo 7x50
Waar kan men in Belgie plukschuim kopen?
Mvg, Olivier
Obsession 18" f4,5 - ServoCat en ArgoNavis - http://deepsky-astronomy.blogspot.com/
Olivier Je kan hier eens kijken .
http://flightcase-brico.be/
Paco
Meade lx 200 ACF 12 ",Tv Eth 10,13,21,Nagler 31,pan 41,Canon Eos d 550 niet gemod,
Inox zelfbouw zuil.Groetjes uit Zwalm Oost-vlaanderen.
Hoewel ik het nooit gedacht had, toch weer de oculairencollectie veranderd. Ik heb nu een ES 20, ES14 en een paragon 40mm. Alles 2'' dus. Een Baader VIP barlow waarmee ik nog verschillende brandpunten kan creëren als 8, 6,5 en 5 mm. Verder een Orion OIII en Orion ultrablock ook beide in 2''. Ik ben zeer content met dit minimalistische maar zeer complete setje:
IMG_1908.JPG
IMG_1909.JPG
Het is opvallend dat voor veel mensen de waarheid een relatief begrip is terwijl hun mening daarover absoluut is.
Vandaag ook maar eens aan de slag gegaan en ben niet ontevreden over het resultaat:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Inhoud:
Baader Hyperion Zoom 8-24mm Mark III
Skywatcher LET 25mm oculair (onderin)
Skywatcher LET 9mm ocular (onderin)
1,25 Super 25mm wide-angle + Super 10mm (onderin)
1,25 RK 20mm (onderin)
Baader Hyperion 2.25x Barlow lens w/ 1.25" and T2 connection
Meade 3 x Telenegative multicoated 1,25 (onderin)
Televue Powermate 5x 1,25"
2" 50mm extension tube
2" 32mm extension tube
2" naar 1.25" adapter
Cheshire (2x) (onderin)
Baader Laser Collimator Mark II (onderin)
Baader Multi-Purpose Coma Corrector
TS IR/UV Cut filter 1,25
25% maan filter 1,25
Astronomik 1,25" UHC-E Filter
T2 adapter (onderin)
T2 naar 1,25" adapter (onderin)
Philips SPC900NC unmod maar met 1,25 adapter (onderin)
Bahtinov masker voor 8" Newtonian (achter schuim in deksel)
Nog wat los spul (Micro USB kabeltje, USB Lampje, ander lampje, waterpasje)
Gebruikt materiaal voor de koffer
Koffertje - had ik ook nog liggen ooit eens voor 20 gulden gekocht
Een pak Gamma geluids isolatie materiaal (2 x 100cmx50cmx3cm) - 12 euro
2 witte bureau handvaten - 1,50
Stukje hardboard - had ik nog liggen
Enkele stukken dubbelzijdig tapijt tape - 2 euro
Bijzonderheden
Met bestaande verdeel balkjes een nieuwe indeling gemaakt met ruimte voor een 2de niveau over 2/3de van de koffer.
Verdieping gemaakt met stukje hardboard met daarop isolatieschuim vastgemaakt met dubbelzijdig plakband.
Daar op de kop een even groot stuk schuim op gelegd zodat het in elkaar valt.
Alleen uit deze bovenste laag de vormen gehaald.
Niets is gelijmd behalve schuim op het hardboard scheidingsplankje. Alles klemt prima vast en zo is het makkelijk te vervangen bij nieuwe spullen.
Vond het netjes snijden erg moeilijk. Had helaas geen breekmesjes, maar wel een stanlymes. UIteindelijk met de schaar en in 1 keer goed knippen de mooiste resultaten.
Bleef uiteindelijk zitten met het Bahtinov masker, maar kon deze kwijt door een stuk schuim in de deksel te verwijderen.
De schroeven van het Bahtinov masker vallen in vakjes waar het geen kwaad kan.
Zie ook http://www.klappe.nu/index.php?id=10420
Laatst gewijzigd door sklappe; 25-02-12 om 17:02 Reden: Foutje in de plaatjes, dank aan FredB !
Eigenlijk off-topic hier, maar het slaat op voorgaande post, dus blijft de zaak bij elkaar.
Ongeacht op welke foto ik klik, ik krijg altijd de eerste foto te zien. Zit dit in de wijze van presenteren van de foto's of is er iets anders aan de hand?
Ik zie alle foto's weer.
Laatst gewijzigd door FredB; 26-02-12 om 13:18 Reden: Foto's zijn aangepast.
Een dag heeft 24 uur en dan heb je de nacht ook nog.