Pagina 3 van 47 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 467

Discussie: Foto van je eigen telescoop

Donateur skywatcher's schermafbeelding
    hier nog een foto van Robijntje voor het eerst in t wild!!

Kaplaarzen! Roel's schermafbeelding
    Nog maar een plaatje van mijn toetertje:

En zo doen we dat; zonnevlekken kijken op een brakke zondag:

De slaapkleren en mijn houten sloffen aan, en waarnemen maar!
    "Door lijm te gebruiken krijgt het bouwwerk een meer permanent karakter"
    300mm f/4 Dob | 75mm Polarex EQ | 60mm Polarex EQ | 114mm f/4,4 Newton | 90mm f/10 h-alpha

Vanmiddag nog even naar de blanke zon gekeken (erg saai). Het lijkt op de eerste foto net of de AstroSolar Folie los zit, maar dat komt alleen door de wind

Donateur skywatcher's schermafbeelding
    Robijntje is de nieuwe kazak .

Gisteren nieuwe telescoop gekocht , het is letterlijk de mooiste koop van men leven tot nu toe . Wat ik gisteren van meteoren en sterren allemaal gezien heb , heb ik met mijn aldi kijker in nog geen heel jaar gezien . Daarmee dat ik mijn gepimpte aldi kijker dan weggegeven heb aan mijn neefje.

Mak1.jpg

Mak2.jpg
    Laatst gewijzigd door Skyheerlen; 25-06-11 om 10:19
    Jupiter. Mannen weten waarom.

Mercurius
    Hoi mensen

Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van 2 8'' Dobsons. Mijn nieuwste speeltje is een Skywatcher 20cm F6 telescoop. Een mooie 9x50mm zoeker met slow mow controls voor het uitrichten van de zoeker. Er zitten 3 super plossl oculairs bij. Hij is een jaar oud en ik heb hem voor een zeer lage prijs kunnen krijgen.

Mijn GSO ga ik verkopen.

- Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Patrick en ik kunnen elkaar de hand schudden; we hebben dezelfde kijker.
    Ik heb gisteren de OTA van een Bressah Messier 150N gekocht, een 15cm Newton met een brandpunt van 1200mm incl. buisringen en een verlichte(!) 8x50 zoeker. Ik heb hem maar gewoon op mijn EQ-3 geplempt en volgens mij gaat dat best goed.

Hij was absoluut niet duur maar er zijn wel wat minpuntjes. De focusser is van plastic... hierdoor heeft ie redelijk wat speling. Ik heb hier al wat aan lopen prutsen en het is nu iets beter, maar toch jammer. De oculairhouder is van metaal, de focuseerbuis is van metaal, alleen de focuseerbuishouder is van plastic! Zonde, een beetje aluminium meer en het was een prima focuser geweest.

Maar het meest vreemde vond ik de stip (ringetje) op de hoofdspiegel. Je kon op het oog al zien dat ie NIET in het midden stond! Hoe verzin je het?! De nieuwe stip is inmiddels aangebracht op de juiste plek. Het scheelde zeker 4 mm.

Het is wel een joekel van een kijker, ben erg benieuwd hoe ie optisch is.
    300mm f/4 Dob | 75mm Polarex EQ | 60mm Polarex EQ | 114mm f/4,4 Newton | 90mm f/10 h-alpha

Donateur / vrijwilliger
    Resultaat van mijn recente 'shopping spree':

The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Mijn nieuwste scoopje is de Skywatcher Infinity. Een Newton spiegelkijkertje met een parabool-hoofdspiegel van 76 mm en een brandpuntsafstand van 300 mm!
    De kleinste commerciele Dobson ooit! Mijn camera is kapot, dus moeten jullie het even doen met plaatjes van het internet. Kijk eens hoe schattig:

Overigens heb ik de blauwe uitvoering:

Ik heb 'm trouwens direct gepimpt: met vilt bekleed en zo goed als mogelijk gecollimeerd. Alleen de vangspiegel is te verstellen. Ik vermoed trouwens dat collimatie met een vergroting van 15x (jawel) niet zo heel nauw luistert...
    Het beeld is trouwens erg goed te noemen. Hij was vooral bedoeld voor in de vensterbank, maar dit Barbascoopje kan best handig zijn voor op vakantie!

En ja hoor! Ik heb nu ook een 8" Dobson! Hoeveel mensen op het forum hebben er nu al één?

Skywatcher 200 mm Dobson:

Omdat ik de zoeker DIRECT heb vervangen door een veel lichtere red-dot, heb ik als extra tegengewicht wat algenmagneten uit mijn aquarium aan de voorkant van de buis gehangen.

Tags for this Thread

Regels voor berichten