Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22

Discussie: Overzicht (web)winkels

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BerryH Bekijk bericht
    Al met al, een negatieve bijsmaak overgehouden aan mijn bezoek aan Ganymedes. De volgende keer een bezoek brengen aan Robtics. Ik ben benieuwd.
    Ja,.... dat zal een beetje het tegenovergestelde zijn.

Erik Hoorn - Moderator dieseltijger's schermafbeelding
    @Berry H: In alle gevallen geldt: Goed voorbereiden. Het astroforum is hierbij een goed hulpmiddel - wat zeg ik - een schat aan informatie. Bij heel specifieke vragen moet je vooral oppassen - ofwel de verkoper voegt geen waarde toe, of je zit op "advies" van de verkoper je geld in de verkeerde zaken te steken.
    "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
    Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Collimero Nop's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    110
    Aantal Herschel gezien
    208
    Naam winkel: Hofheim Instruments
    Aankoop: Kofferdobson
    Voorlichting: 9
    Klantvriendelijkheid: 10
    Service: 10
    Prijs: 7 (of 10, als je iets kosteloos krijgt nabezorgd )
    Levering: 10

Eindcijfer: 9 Geef je deze (web)winkel over het algemeen een positieve of negatieve beoordeling? {POSITIEF of NEGATIEF}
    POSITIEF

De kofferdobson van Hofheim heb ik al een tijd (jaartje of 5) , met volle tevredenheid in bezit. Inmiddels is er ook wat lichte slijtage.
    Zo begonnen de schroefjes wat roestplekken te vertonen.
    Ik heb M. Tennigkeit(eigenaar van Hofheim) een mail gestuurd met de vraag of ik nieuwe schroefjes kon bestellen.
    Direct een email gekregen en een bubbeltjesenvelop in de bus. "Geen factuur, is gewoon service."
    Hardstikke leuk natuurlijk.
    Ik had in mijn email ook gezegd dat de vangspiegel een beetje beschadigd was (mijn schuld, gaf ik zelf aan).
    Wat schetst mijn verbazing? Gisteren een pak in de bus met een nieuwe vangspiegel+houder. En alweer geen factuur.
    En een leuk briefje erbij waarin hij me veel plezier wenst met de nieuwe onderdelen. Te gek.
    Tel daar de jaarlijkse, prachtige zelfgemaakte kerstkaart bij op en ik kan niet anders zeggen dat dit een topper is.
    De telescoop is op zich vrij prijzig, maar de service achteraf is een fortuin waard.
    I have gained 8 1/2 inch in length

Donateur BerryH's schermafbeelding
    Naam winkel: Teleskop-Service
    Aankoop: 8X50 Zoeker met 90 graden inkijk en rechtopstaand beeld

Voorlichting: 8
    Klantvriendelijkheid: 9
    Service: 8
    Prijs: 8
    Levering: 8

Eindcijfer: 8+

Geef je deze (web)winkel over het algemeen een positieve of negatieve beoordeling? POSITIEF

Na een vraag van mijn kant of de zoeker die ik wilde bestellen wel op mijn telescoop paste, een snel en duidelijk antwoord gekregen. Nog een vraag gesteld over hoe de korting verrekend zou worden (10% korting als lid van sterrenwacht Schothorst, Amersfoort) en ook hier weer een duidelijk en snel antwoord. Besloten de bestelling te plaatsen. Diezelfde dag een bevestiging en een duidelijke tracker van UPS om het pakketje te volgen.
    Al met al een goede ervaring.
    “There is only one corner of the universe you can be certain of improving, and that's your own self.”

Naam winkel: Ganymedes
    Aankoop: TAL 100RM occaision

Voorlichting: 10
    Klantvriendelijkheid: 8
    Service: 10
    Prijs: 9
    Levering: nvt

Geef je deze (web)winkel over het algemeen een positieve negatieve beoordeling? / Postief

Echt een fijn winkeltje om te rond te snuffelen en fijne service!
    Astronomers love going deep..

Rhea Vega's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    20
    Naam winkel: Robtics Aankoop: oculairen en prisma

Voorlichting: 7
    Service: 5
    Prijs: 7
    Levering: 2

Eindcijfer: 5

Naar herhaaldelijk vragen krijg je geen antwoord over een levering, terwijl de levering telefonisch toegezegd was dat het 1 week zou duren, duurt het nu al dikke 3 weken, zonder op de hoogte gesteld te worden of zonder op mijn vraag te reageren wanneer het verstuurd wordt. Ik verwacht minimaal een indicatie ipv helemaal niks. Kwa online verkoop vind ik Robtics beduidend minder.
    - -- SW Equinox 120ED | HEQ5-Pro -- -

In het lijstje van Nederlandse webwinkels staat Ecliptica. De URL hiernaar toe klopt echter helemaal niet: ... die URL gaat nergens naar toe, http://www.ecliptica.org/ werkt beter
    It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Administrator MoreLinux's schermafbeelding
    Aantal Messier gezien
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meegja Bekijk bericht
    In het lijstje van Nederlandse webwinkels staat Ecliptica. De URL hiernaar toe klopt echter helemaal niet: ... die URL gaat nergens naar toe, http://www.ecliptica.org/ werkt beter
    Fixed.

Naam winkel: Teleskop-Service
    Aankoop: complete astrofotografieset

Service: 1
    Prijs: 8
    Levering: 8

Geef je deze (web)winkel over het algemeen een positieve negatieve beoordeling? negatief

Ik vind dat ik helaas niet de juiste service heb ontvangen voor een bekend productie fout van mijn telescoop. Daardoor is mijn vertrouwen in de service van deze winkel verloren gegaan en zal ik geen dure spullen meer bij ze kopen. Had ik niet deze ervaring gehad dan waren ze voor mij DE winkel geweest voor astronomie spullen.
    Orion XT8, TS Quad 65 F/6,5, Heq5 Pro, OAG SX Lodestar, Atik 314e

Naam winkel: WO Online (William Optics online shop)
    Aankoop: WO Zenithstar ZS70 RED (nieuw voor 2012) met gratis 1.25" diagonaal (actie)

Klantvriendelijkheid: 9
    Service: 8 (zie opmerkingen)
    Prijs: 9
    Levering: 9
    Eindcijfer: 9

Geef je deze (web)winkel over het algemeen een positieve of negatieve beoordeling? POSITIEF

De eerste keer dat ik een WO telescoop kocht, en ook - wat ik normaal niet zo snel doe - direct via hun shop, uit Taiwan, omdat de actie een combinatie betrof met een gratis WO 1.25" diagonaal voor slechts $368 ($417 incl porto). De site ziet er eigenlijk niet zo super uit, maar het bestelproces werkt prima.

Communicatie is snel (als je het tijdsverschil buiten beschouwing laat) en correct. Besteld/verstuurd op 6-03, gisteren (13-03) ontvangen, vertraging vooral door inklaring (4 dagen, WTF douane?).

één probleempje: ze waren de diagonaal vergeten. Na mailtje (bijna) direct antwoord dat het meteen nagestuurd wordt en binnen een paar dagen hier moet zijn. Ook vragen worden correct beantwoord.
    Laatst gewijzigd door marcof; 14-03-12 om 12:52 Reden: "remove formatting" haalt ook returns weg? weer terug erin gezet.
    Na lange tijd hobby weer opgepakt met o.a.:
    WO Zenithstar ZS70 ED 2012 RED | Coronado PST | Nikon V1 en Olympus E-1ir | mf72.eu

Regels voor berichten