Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vlieg eerste dier in de ruimte?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vlieg eerste dier in de ruimte?

Hallo,

Op kamp zijden ze dat de vlieg het eerste dier in de ruimte is.
    Is dit waar?
    En zo ja: Was het perongeluk dat de vlieg meeging?

Re: Vlieg eerste dier in de ruimte?

Internet geeft mij:
    Originally posted by [url=http://wiki.answers.com/Q/What_was_the_first_animal_in_Space
    WikiAnswers[/url]]The first animals intentionally sent into space were fruit flies, which traveled along with corn seeds aboard a U.S.-launched V2 rocket in mid July, 1946. The purpose of the experiment was to explore the effects of radiation exposure at high altitudes. Some further V2 missions carried biological samples, including moss. Albert II in a U.S. launched V2 became the first monkey in space on June 14, 1949 (after the failure of the original Albert's mission). Albert II died on impact after a parachute failure. Numerous monkeys of several species were flown by the U.S. in the 1950s and 60s. Monkeys were implanted with sensors to measure vital signs, and many were under anesthesia during launch. The first animal in space was a Russian dog called Laika.
    Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
    Omne ignotum pro magnifico.

Comment

Dat stukkie laat nogal te wensen over: het spreekt zichzelf tegen.

.tsooJ
      Ich bin ein Kollaser.
      http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Comment

"The first animals intentionally sent into space were fruit flies" en "The first animal in space was a Russian dog called Laika" klopt inderdaad van geen kant. Nja das internet; je kan er veel op vinden, wil alleen nog niet zeggen dat het waar is....

Comment

Lijkt op slordig overschrijven van Wikipedia:
          Originally posted by Wikipedia
          The first animals intentionally sent into space were fruit flies, accompanied by corn seeds aboard a U.S.-launched V2 rocket in 1947.

[...]

The first animal in orbit was the dog Laika, launched aboard the Soviet Sputnik 2 spacecraft on November 3, 1957.
          Waarom krijgt Laika dan zoveel aandacht? De Russen hadden al bijna acht jaar eerder twee honden de ruimte geschoten, die in tegenstelling to Laika ook weer levend teruggekeerd zijn.

.tsooJ
          Ich bin ein Kollaser.
          http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Comment

Tja, kracht van de media h. Blijkbaar was Nasa heel blij met een hond in een baan om de aarde. Die melden dat aan de media met heel veel trots (en het feit dat het eigenlijk niet zo heel bijzonder is daargelaten) en de media gaat het dan helemaal hypen. Die Russen zijn gewoon veel nuchterder. :P

Comment

Ehhh, Laika was toch een hond van de russen???
              STF mirage 7 deluxe: 180/1800 op LXD75 - Scopos triplet 90/600 op New Polaris - Stellarvue F60 - bresser 8,6x40

Comment

Ohja, hmm.....
                Nja dan zie ik het ook niet meer. Dat van de media zal nog wel kloppen, maar het waarom is me volkomen onduidelijk.

Comment

Joost, je zegt het zelf al. Laika kreeg meer aandacht omdat zij als eerste succesvol in een baan rond de aarde werd gebracht. De data die men hier mee vergaarde was nodig om te kijken of ze ook mensen veilig konden sturen. Slechts vier andere honden vr Laika werden gelanceerd met de intentie in een baan rond de aarde te komen. Twee daarvan kwamen om bij de lancering en de andere twee kwamen door technische problemen niet hoog genoeg.
                  What happens in Cygnux X-1
                  Stays in Cygnux X-1

Comment

Die Russen zijn gewoon veel nuchterder.
                    De eerste nuchtere Rus moet ik nog steeds tegenkomen. Die gieten wodka binnen zoals Nederlanders melk. Onlangs nog meegemaakt tijdens een russisch etentje.

[Sjoerd, zit er nog melk in de kan? Ja hoor, Kees, had je nog wat gewild?]

Is er eigenlijk al eens een Nederlands dier in de ruimte geweest? Wij hadden al Frimout en binnenkort De Winne. Die gozer vertrekt binnenkort voor een half jaar naar het ISS. Goed zo, hebben we er hier alvast geen last meer van.
                    Why is 6 afraid of 7? Because 7 8 9.

Comment

Ik geloof dat er wormen mee zijn geweest de ruimte in voor Nederlandse onderzoeksdoeleinden. Maar of die wormen uit Nederland kwamen en aan nationaliteit gebonden zijn?
                      Stays in Cygnux X-1

Comment

Goh, dat wist ik niet, al die honden vr Laika. Als kind werd ik daar al door gegrepen, zo zielig! En dat het er nu nog meer blijken te zijn.

Van mij hadden ze trouwens wel gelijk met mensen mogen experimenteren. Want wat is er mooier dan de ruimte in te mogen vr je sterft? Try before you die!

Comment

In totaal zijn er 17 Russische honden Laika voor gegaan en nog eens 8 andere volgde haar. Sommige van die honden hebben overigens meer dan 1 keer dienst gedaan.
                          Stays in Cygnux X-1

Comment

sterven in de ruimte lijkt me eigenlijk ook best mooi
                            Laten we een moord plannen, of een religie starten

Comment

Wat ik ook dom vond is dat ze de mensen lieten geloven dat Laika levend terug kwam.

Comment

Working...
                              X