Announcement

Collapse

Laat de afsluitdijk donker. Teken de petitie

Echt heel weinig plekjes in Nederland zijn nog donker. Er is veel geld vrijgekomen om een van de laatste donkere hemels voorgoed te laten verdwijnen. Geef om de duisternis, sterren en melkweg en teken de petitie.
https://afsluitdijkdonker.petities.nl
See more
See less

beginners telescoop kopen

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Gisteren had één van jullie het over een Skywatcher Explorer 200P, nu ben ik de Skywatcher Explorer 150P met EQ3-2 standaard tegekomen. Deze lijkt mij overeen te komen met de dubson 150p verschil alleen is dat deze 1200mm en de explorer 750mm. Het volgen lijkt mij hiermee een stuk makkelijker dan dat houten ding van dubson of zit ik er totaal naast met mijn gedachten.

Comment

Met een EQ monetering, mist deze goed opgesteld is, kan je makkelijker volgen. Je hoeft dan
      namelijk maar een as bij te draaien. Echter vergis je niet in het gebruksgemak van een dobson opstelling.

Je oculair blijft altijd op een prettige plek zitten, en tenzij je heel veel gaat vergroten valt er prima te volgen.
      12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
      7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Comment

En wat is het verschil met een EQ3-2 montering met dualspeed ofzo en een EQ3/2 montering schilt 50 euro

Comment

Heb je hier linkjes van?

Ik denk dat de Dualspeel slaat op de focusser die op de telescoop zit (voor extra fijne afstelling)
          en dus niets met de montering te maken heeft.
          12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
          7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Comment

http://www.robtics.nl/index.php?cPath=21_25_94

De 8ste en de 9de

Comment

Wacht newton en explorer zijn natuurlijk anders XD. Wat is het verschil dan zijn beide 15 cm

Comment

Die negende is bij mij een 150mm op Goto Montering, dus computer gestuurd.
                De 8ste en 10de zijn vergelijkbaar, behalve dan die dubbele snelheid op de focusser.

Comment

Er zitten volgens mij bijde duurdere geen oculiars bij.

Comment

De achtste is de variant zonder GoTo en de 9 de variant met GoTo. Dat verklaart ook het enorme prijsverschil.
                    What where the skies like when you were young?

Comment

Daar zit een oculair bij (24mm, voor een vergroting van 30x)
                      Ook zeggen ze dat die meer voor fotografie gebouwd is.

Comment

Ja bedoelde de 8ste en de 10de. Oke ik wil uiteindelijk wel foto`s gaan maken. Bedankt

Comment

Op deze site worden er wel 2 oculiars meegeleverd en 2 barowlens
                          http://www.telescoop-expert.nl/skywa...50p/23059#diff[952]=8725

Comment

Oh dat komt door 150p ende 150pds

Comment

Working...
                            X